Pierś kurczaka w tempurze

/ 1

Smaczne i bardzo szybkie do przygotowania danie z piersi kurczaka w tempurze. Kawałki piersi kurczaka smażone w tempurze, w środku są miękkie i soczyste, z zewnątrz zaś złociste i chrupiące.

Kurczak w tempurze

Tempura to mieszanka mąki pszennej, ryżowej i kukurydzianej z przyprawami, wykorzystywana najczęściej w kuchni azjatyckiej do panierowania w niej mięsa, ryb lub warzyw i smażeniu na mocno rozgrzanym tłuszczu.

Wcześniej tempurę w stylu japońskim używałam do panierowania krewetek wykorzystywanych do sushi, a że sushi zbyt często nie robię, opakowanie gotowej tempury zalegało mi w szafce. Chcąc przygotować pierś z kurczaka w nieco inny sposób, zrobiłam ją właśnie w tempurze i to był dobry pomysł. Tak przygotowany kurczak świetnie smakuje z ryżem długoziarnistym z dzikim Uncle Ben's i surówką z marchewki i imbiru.
Kurczak po azjatycku

Składniki:

(dla 3 - 4 osób)
  • 1 kg piersi z kurczaka
  • 400 g tempury
  • olej do smażenia
  • pieprz lub odrobina chili 

Przygotowanie:

  1. Pierś umyć i oczyścić z wszelkich żyłek, pokroić na niezbyt duże kawałki.
  2. Proszek tempury rozrobić z bardzo zimną wodą na ciasto nieco gęstsze od ciasta na naleśniki. U mnie proporcje były mniej więcej na 5 łyżek proszku 6 łyżek wody, ale to może być inaczej w zależności, jaką posiadacie tempurę. Proponuję najpierw rozrobić część proszku i sprawdzić, czy ma właściwą konsystencję poprzez usmażenie zanurzonych w niej kilku kawałków kurczaka i czy są one odpowiednio słone i pikantne.
  3. Kawałki kurczaka zanurzać w przygotowanym cieście z tempury i smażyć z każdej strony, na dobrze rozgrzanym oleju, do czasu delikatnego zrumienienia.
  4. Wykładać na ręcznik papierowy, aby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
  5. Jeśli lubicie bardziej słono i pikantnie, proponuję do ciasta dodać odrobinę soli i chili, gdyż akurat moja tempura w smaku była bardzo delikatna.

Komentarze

  1. Koniecznie muszę zrobić. Bardzo smacznie prezentuje się na talerzu. :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *