Kawa z kardamonem

/ 11

Dziś polecam kawę parzoną z dodatkiem kardamonu. Zazwyczaj piję kawę czarną, bez dodatków, ale odkąd spróbowałam takiej z kardamonem, to za każdym parzeniem na nowo zachwycam się jej smakiem.

Kawa parzona z dodatkami
Wcześniej kilka razy w ciągu dnia w pośpiechu wypijałam na szybko kawę rozpuszczalną z dodatkiem mleka lub śmietanki. Obecnie wolę wypić jedną czarną ze świeżo mielonych ziaren kawy, delektując się jej smakiem i nie zmieniając jej smaku mlekiem czy cukrem. Uwielbiam czuć smak świeżo zaparzonej mielonej kawy naturalnej, która uwalnia swój smak i aromat podczas zaparzania.

Do parzenia kawy używam zaparzacza typu french press, który nie zajmuje dużo miejsca i jest łatwy do czyszczenia. Kawę i kardamon mielę tuż przed przygotowaniem kawy. Każdy ma swój ulubiony gatunek kawy, a na jej smak wpływa również grubość mielenia ziaren, czas i sposób zaparzania oraz jakość wody. Jeśli chcesz wiedzieć jak zmielić kawę, zobacz ten wpis: Podstawy mielenia kawy.

Składniki:

(na 2 kawy po 200 ml)
  • 4 łyżeczki świeżo mielonej kawy
  • 1 - 2 ziarna zielonego kardamonu (zmielić lub rozgnieść razem z łupinką w moździerzu)
  • 400 ml wody (najlepsza źródlana)

Przygotowanie kawy z kardamonem:

  1. Kawę (dość grubo mielona) i kardamon wsypać do dzbanka zaparzacza.
  2. Wodę zagotować, odczekać 1 minutę i dopiero po tym czasie zalać kawę w dzbanku.
  3. Przykryć dzbanek z kawą pokrywką i odczekać 3 minuty, po tym czasie zamieszać kawę i odczekać jeszcze z minutę.
  4. Opuścić tłok na dno dzbanka i od razu kawę przelać do filiżanek, aby nie nabierała kwaśnego smaku.
  5. Otrzymana kawa jest średnio mocna, o delikatnym smaku kardamonu.
  6. Zmieniając gatunek kawy, grubość mielenia ziarna, proporcje kawy i wody oraz czas parzenia, możemy dostosować smak otrzymanej kawy do swoich upodobań.
    PS.
    Będzie mi bardzo miło, jeśli podzielicie się ze mną jaką lubicie pić kawę. Czekam na Wasze komentarze :)

Komentarze

  1. uwielbiam kardamon a w kawie to smakuje wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja ulubiona kawa to z mlekiem i cynamonem:-) Jeszcze nie piłam kawy z kordamonem i nie wiem dlaczego. Dzięki Tobie napewno sobie taką zafunduję ;-):-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do tej pory piłam tylko z cynamonem, ale chętnie wypróbuję też tę wersję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, ja ostatnio piję tylko taką :) Warto również do niej dodać odrobinę cukru kokosowego.

      Usuń
  4. Znakomity przepis. A jeszcze lepiej smakuje, jeśli użyjemy moki:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawy z kardamonem jeszcze nie piłam musze przyznać, ale jak najbardziej mamo chote jej spróbować

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam kawę z cynamonem. Myślę, że ta przyprawa bardzo pasuje do do kawy.

    OdpowiedzUsuń
  7. O kurczę, takiego połączenie się nie spodziewałem. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *