Sałatka z imbirem marynowanym

Zdrowa i bardzo odświeżająca sałatka z marynowanym imbirem to świetna przekąska na lato. 

Zdrowa sałatka z imbirem i ryżem

Imbir bardzo lubię i często wykorzystuję go jako przyprawę w mojej kuchni, zarówno ten sproszkowany, jak i świeży. Marynowany imbir był do tej pory raczej tylko dodatkiem do sushi, taka przegryzka, aby odświeżyć kubki smakowe.

Mój młody zaopatrzeniowiec pewnego razu przyniósł sporą ilość marynowanego imbiru, więc musiałam coś wymyślić, jak go wykorzystać, bo raczej samego dużo zjeść się nie da (chyba że codziennie sushi).

Obawiałam się trochę, czy imbir nie zdominuje całego smaku sałatki, jednak obawa okazała się zupełnie zbędna, gdyż imbir nadał jej przyjemnej świeżości i połączył delikatnie wszystkie smaki. Oceniam, że sałatka wyszła pyszna, sycąca i do tego bardzo zdrowa, więc polecam osobom dbającym o linię i nie tylko.
Marynowany imbir z łososiem

Składniki:

  • 1/2 (około 100 g) szklanki suchego ryżu (u mnie basmati)
  • 1 duża papryka czerwona
  • 3 - 4 świeże ogórki najlepiej gruntowe lub 1 szklarniowy
  • 200 g wędzonego na zimno lub ciepło łososia 
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 szklanka marynowanego imbiru
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka octu balsamicznego
  • 1 łyżka oliwy z oliwek lub oleju
  • 1 łyżeczka miodu
  • pieprz świeżo mielony 
  • ewentualnie sól do smaku

Przygotowanie:

  1. Ryż ugotować i wystudzić (jak ugotować ryż zobacz tutaj , punkt 1).
  2. Paprykę umyć, wyjąć gniazda nasienne i pokroić drobno na wąskie kawałeczki.
  3. Ogórki umyć i pokroić na plasterki.
  4. Czosnek obrać i drobno posiekać lub przecisnąć przez praskę.
  5. Imbir wyjąć z zalewy i poprzecinać na mniejsze kawałki.
  6. Łososia pokroić na cienkie plasterki (bez skóry).
  7. Sos sojowy, ocet balsamiczny, oliwę, miód połączyć ze sobą i wymieszać do rozpuszczenia się miodu.
  8. Wszystkie składniki sałatki wymieszać, polać powstałym sosem i doprawić do smaku pieprzem i solą.

Komentarze

  1. Super przepis! 😋🤤👌Długo szukałam w internecie jakiegoś fajnego przepisu z marynowanym imbirem i trafiłam tutaj. Wczoraj robione i zjedzone 😀
    Myślałam, że coś mi zostanie na dziś, ale nie mogłam się oprzeć 😆. Dziękuję i pozdrawiam, Agnieszka 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miły komentarz 😀 Cieszę się, że przepis spełnił Pani oczekiwania. Serdecznie pozdrawiam 🤗

      Usuń

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za odwiedziny 😊 Jest mi bardzo miło, że mój blog Ciebie zainteresował. Ucieszy mnie również Twój komentarz i polubienie mego profilu Facebook, Twitter lub Instagram.
Uwaga! Komentarze, które w treści zawierają linki do stron poza tym blogiem, są traktowane jako spam i usuwane 😑

FORMULARZ KONTAKTOWY

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *